2018. augusztus 9., csütörtök

Spiccbotos szett

Ahogy említettem az előző bejegyzésben, Gábor barátom a csatorna partján megejtett horgászatunkat, egy amolyan "bemelegítő" spiccbotozással kezdte. Nem nagyon értettem, hogy miért teszi, lévén, hogy feederezni mentünk, de az ő dolga, ugye. Bíztatott, hogy próbáljam ki, de én úszót látni nem akartam többé, ezért is adtam el a match-botos felszerelésemet a közelmúltban. Ellenben, mikor Gábor kifogta a naphalat, megenyhültem :-) Kézbe ugyan nem vettem a botot, de azért titkon imponált nekem az a gyors és pontos horgászat, amit ez az egyszerű horgászkészség nyújtani tud. Jöttek ki a halak, vörösszárnyú keszeg, kis dévér, naphal, küsz (azaz sneci). Pár perc alatt jó pár. A nap végére, amikor kiborultam, hogy ott úsznak a balinok, és nálunk csak feeder van, amire nekem csak törpeharcsa jött, Gábornak is csak 8-10 "taknyos" dévér, megérett bennem, hogy esküdj, én veszek spiccbotot, mert a kishalakat amúgy is nagyon kedvelem, és ennél egyszerűbb horgászat nincs is. Gábor, és mások is többször hangsúlyozták, hogy mindenkinek ezzel a módszerrel kellene kezdenie a műfajt. Így hát irány a Decathlon, és összeszedtem egy kis alap felszerelést. Ismét kikötöttem az úszóknál. Úgy látszik engednem kell nekik ...


Az alap spiccbotos készlet. Két bot, 300 és 400 cm

Caperlan Lakeside 1 (300 cm), STONFO kapoccsal a spicc végén !

 Kétféle horog, ha majd saját szereléket kötök ... Forgó, és ólomkészlet
Ez utóbbi szinte kinyithatatlan, de csak 290 ft.

 Caperlan zsebpeca, 1 gr úszóval, felsúlyozva, 7 m zsinórral

  Caperlan zsebpeca, 1.5 gr úszóval, felsúlyozva, 7 m zsinórral

0.16-os zsinór, mert ez alap. Talán lehetne vékonyabb is

 Szilikoncső-készlet, az úszóra, zsinórt rögzíteni

Egy kis alap kaja, hogy azért jöjjenek ...



Mikor meglett a felszerelés, melyet igen jó áron sikerült beszerezni, a botok felszerelése következett. Utána jártam, és kaptam is több helyről segítséget, hogy miként is kell összerakni a cuccot. Nem egy bonyodalom, bár vita tárgyát képezi, hogy kell-e forgó, és előke a rendszerbe, vagy simán mindent fel a főzsinórra, és "jónapot".

Én a Caperlan (szerintem gyönyörű) előkészített zsebpecáját használtam fel, de a saját készítésű szereléket is ugyanígy kötjük ... A sorrend tehát a következő, a spicctől a bot nyele felé:

1) Stonfo gyorskapocs - végfül készítése a zsinórra
2) Főzsinór hosszát lemérni, max a bot teljes hosszára (én -20 cm-errel rövidebbet vágok)
3) Átmegy a főzsinór az úszó testén lévő fülön (vagy az üreges antennában)
4) Az úszó szárára 2-3 szilikoncső (alatta a zsinór)
5) Ólmozás (lentről felfelé csökkenő méret, csökkenő sörét távolság, vágások egy irányba)
6) Egyesek szerint forgó jön (a két fülén 1-1 clinch csomó)
7) Következik a vékonyabb előke - vagy megy tovább a főzsinór
8) Végül a horog 

Ennyire egyszerű, és nagyszerű.

Egy laza alapozó etetés után, mehet is be a szerelék, rajta csontival, de akár egy kenyérgalacsinnal is, abban az esetben, ha vadvízről beszélünk, ahol a halak mindenre rámozdulnak. A spiccbotok hossza 2-3-4-5-6-7-8 méter lehet. A 6 méter felettiekkel, és kukorica-csonti szendviccsel, a kíváncsi pontyok is rámehetnek a csalira, és 1 - 1.5 kg súlyig meg is foghatók. Láttam videót, ahol 7 kg-os halat szedtek ki spiccbottal, de ez a műfaj alapvetően a kishalak horgászatáról szól.

Videóban azt is elmondták, hogy a botot előre csapva nem szabad kinyitni, mert összecsukhatatlanná válik, illetve nem tesszük a földre, félig kinyitott állapotban, mert a tagok közé por, homok kerülhet, és az tönkreteszi a botot.

A következő bejegyzésben írok majd arról, hogyan is alakult az első spiccbotos horgászat ?!


Mindenkinek ajánlom ezt az egyszerű, és olcsó, nagyon élvezetes horgászmódszert, pláne, ha úgy vonzódik a kis halakhoz (is), mint én ...