2017. március 29., szerda

Folyóvízi feederezés

Gábor barátommal végre megejtettük az idei első folyóvízi feeder horgászatunkat a Dunán, Kulcs település közelében. Ehhez - és más folyóvízi alkalmakhoz- , az előző blogbejegyzésben bemutatott Nevis 3.90-es Heavy Feeder botot és egy Nevis Aqua Feeder orsót, valamint folyóvízre való, nagyobb etetőkosarakat vásároltam. Beszerzésre került MarosMix folyóvízi keszeges, barna nehéz, és édes-epres haletető anyag, valamint giliszta és csonti. Két-két bottal indultunk horgászni, a napijegy és az élő csali megvásárlása után. A partszakasz szép volt, az idő is kedvezett - legalábbis a nap első felében. Fotós madarász lelkemnek és szememnek külön öröm volt megfigyelni, a hozzánk nagyon közel repkedő három Jégmadarat. Mikor meghallottam hangjukat, legalább olyan örömöt éreztem, mint látván a gyakori halugrásokat. Összeraktuk a felszerelést, a legegyszerűbb fenekező szettre, és elhelyezkedtünk. A kisebb boton egy gubancgátlós kosár - gumigyöngy - forgó és előke, míg a másikon egy kifejezetten nagy, fenéken elfekvő, etetőkosaras szerelék volt. Mindkettőn 45 cm-es előke, 12-es horog. Elmesélem, hogyan történt ez az izgalmas, és idei első horgászathoz képes nem is eseménytelen pecázás.


Csodás partunk volt

 Itt halászott és repült fel s alá a Jégmadár

 Ugyanakkor ugyanott ellenfényben a másik oldal

 Egyszerű szerelék

 8 órát álldogálni, egyhuzamban nem lehet

 Az új bot és orsó

 Kolléga arrébb ült, hogy ne zavarja egymást a négy bot

 És az első fogás - Szélhajtó küsz

Szép hal, életemben nem találkoztam még vele

Karika keszeg

Talán egy Szilvaorrú keszeg

 Dévérkeszeg, Gábor első nagyobb hala

 Merengés, csend, tér

Bagoly keszeg

Karika keszeg

 Jászkeszeg

 Nem vittünk el halat

 Mehetett vissza ő is


Horgászatunk utolsó harmadában elment a fény, felerősödött a szél. Egy idősebb hölgy a kutyájával közel két órán át szórakoztatott minket. Kedves volt, értelmes, és jóindulatú. Kicsit feszélyezett engem, mert ugye még bénázok, főleg a majd 4 méteres bottal, de csak kiejtettem a számon, hogy "mindent megadnék egy jó kávéért ", hazament a közeli házába, és hozott egy kávét. Na ez az a vidéki érzés, ami fel nem cserélhető semmi budapesti műanyag élménnyel ... Nekem beszakadt az egyik szerelékem, így már csak egy bottal folytattam tovább, de a halak nagyon bentre húzódtak. A víz, ez alatt a 8 óra alatt, mintegy 90 cm-ert apadt, megváltoztak a viszonyok. Hideg és borús lett az idő, így a 09:00-től tartó horgászatot, kb 17:00 körül befejeztük. A végén még vetettem pár pillantást, a reggel még fényárban úszó partra ...



 Elmentek a fények, feltámadt a szél

 Nyoma sem volt már a reggeli fényárnak ...

Teljesen más műfaj egy sebes áramlású folyóban, mint egy agyonetetett tóban horgászni



Nem fogtam nagy halakat, Gábornak jobban össze jött, és sikerült neki egy nagyobb dévér, és egy Jászkeszeg meghorgászása is. Összességében nagyon élveztem a tágas teret, a viszonylagos nyugalmat, a víz közelségét, és a halakat. Mindig örülök, ha kézben lefotózhatom őket. legközelebb, valószínűleg egy tóra megyünk, mégpedig minden bizonnyal a közeli Cziegler-tóra.