2018. augusztus 9., csütörtök

Spiccbotos horgászat

Alig bírtam kivárni a másnapot, a botok felszerelése után, hogy kislányommal kimehessünk a közeli Kána tóra spiccbotozni. Meglepetésemre sikerült befűzni őt, a múltkori csúnya feederes betli után, és elkísért engem, nagy örömömre. El is jött a reggel, beugrottunk vízért a közeli SPAR-ba, vettünk reggelit, és aránylag(!) korán, 08:15-kor már a parton is voltunk. Elfoglaltuk a nádas mellé ajánlott horgászhelyet, majd elkezdtük összerakni a botokat. Az előző nap nagy gondossággal zsebpecára tekert, 3 méteres botra méretezett szerelék, csúnyán összegabalyodott, melytől le is vert a víz, mert semmi kedvem a parton szereléket kötögetni, másik szemüvegben, tűző napon, vakító fényben, de megoldottam, és egyszerűen feltettem egy másik, gyári szereléket, melyet csak méretre kellett szabni, és ennyi. Bekevertük a keszeges pontyos alapkaját, megdobáltuk az előttünk lévő 6 illetve 8 métert, és indulhatott is móka. A nap végére, összesen 11 halat fogtunk. Küsz, kárász, dévér, és vörösszárnyú keszeg is volt köztük, de a kis 12 - 16 cm-es dévérek uralták a mezőnyt. A csali 90%-ban csonti volt, általában 1-2, de én próbálkoztam egy horgon 4 csontival is. Volt egy feltolós kapás, de a jellemző, az először "piszkálgatja, buborékol, majd lerántja" metódus volt. A kapások jól érezhetőek, láthatóak, az úszók antennája erős fényben is könnyen követhető. Persze köszönhető ez a nem túl nagy távolságnak is. A horgászatot felszín közelben kezdtem, erre jött a küsz, és a keszeg, majd lejjebb eresztve a horgot (nagyobbra állítva az eresztéket), a mindent gyomorig nyelő dévérek következtek.

A nyerő páros

Kána-tó. Kezdem megszeretni ezt a kis tócsát ...

Másik irányban, délutáni brutális fényekben ...

Gyors fotó, és mehet vissza

Kincső lelkesen szedegette a csontit a dobozból

A kis küsz. (Népszerű nevén a sneci)

Etetőanyag keverése

Gyorsan jöttek a halak egymás után

Lehetne szebben fogni, de nagyon menekülnek ...

Ezt a horgászatot, végre már a kicsi lány is élvezte

Kicsit megtépázta az élet ...

A merítőhálóra nem volt szükség

Kitartás ...

Hosszabb kapáscsend után, jól esik leülni

Jöttek a "nagyobbak" is

És talán ő volt a rekorder

Közel 5 órát töltöttünk el a vízparton, megittunk 2 üveg vizet, és egy-egy citromos 0-ás sört is. Elrepült ez az idő, jól elvoltunk, bár a végén, ahogy a harang a delet elütötte, a halak is elültek, s már a kifejezetten keszeges Walter kaja sem segített rajtunk. Szeretnénk majd este 18:00 - 21:00 között is horgászni egyet, ugyanezzel a módszerrel.

Jó móka, gyors, és eredményes horgászat volt. Nem is beszélve izgalmasságáról, szórakoztató jellegéről. Már álmodok egy 500-as botról is, amivel esetleg kisebb pontyot is foghatok, a parttól 10 méterre, kukorica-csonti kombóval.

Hallottam egy receptet, melyet itt a blog végén megosztok mindenkivel. Ezt bevetjük majd.

- Egy doboz csemege kukorica
- Víz gazdagon
- Fokhagyma krém, fokhagyma gerezdek
- Rozmaring
- Kömény
- Petrezselyem

Áztasd egy éjjelen át a hűtőben, és szeretni fogják a békés halak.