2018. augusztus 4., szombat

Fűzvölgyi csatorna

Gáborral megbeszéltük, hogy végre találkozunk, és elmegyünk horgászni. A Szalkszentmártoni tóra készültünk, feeder horgászatra, de zárva volt, így más helyre kényszerültünk. A napi programot színesítette egy defekt is, melynek javíttatása értékes órákat vett el a napunkból. Kerülő megoldásnak a Fűzvölgyi csatornát választottuk, mely a Kunsági csatorna lezsilipelésével jött létre. Szép környezetben van, de a felszínen úszó növények miatt, a partól csak egy irányba horgászható, és szélessége mindössze 30 méter, melyből max 20 méter marad a felszíni növények miatt. Tehát a pályánk egy 30x20 méteres szakasz volt. Az élővilág lenyűgöző, Jégmadarat és Törpegémet is láthattunk, horgászatunk ideje alatt. Előkészültünk, etető anyagot kevertünk, és hajrá ... Gábor elővette a spiccbotot, mellyel sok keszeget fogott, de még naphalat, kis küszt is kipiszkált. Nagyon tetszett ez a technika nekem, mert iszonyat egyszerű. Én még sosem próbáltam. Már beszerzés alatt van a spiccbotom, mert ezt ki kell próbálni ! Etetőanyagunk maradék pontyos kajából állt, és csonti, giliszta, kukorica. Tényleg alap ... Azért kipróbáltunk sok horogpelletet, de legjobban a kolbászos ment ezen a napon. Szerettünk volna pontyot, kárászt fogni, de dévérek jöttek Gábornak. Én szégyen szemre, csak egy utálatos törpeharcsát fogtam, és egy csodás vörösszárnyú keszeget. Bosszankodtunk, mert nem hoztunk pergető botot (lévén tóra készültünk), és ott úszkáltak, szabad szemmel láthatóan a 30-45 cm-es balinok. Megölt az ideg. Pergetni kellett volna.

Kis pálya, kis pálya, de a miénk (3500-ért)

A csodás kis Naphal

Vörösszárnyú keszeg (a szemetet becsülettel összeszedtük a végén !)

Az én trófeám

Hogy rohadna meg ...

Így kell megfogni sebesülés esély nélkül ...

Gábornak ilyen jött 8-10 a nap során

Spicc szugerálása órákon át

Egész szép halak voltak

Csendélet (bocs az ujjamért, erős fényben nem látszott a kijelzőn)

Teljes gőzzel ...

Az utolsó hal

Nem volt szerencsénk. A csatornákon éjjel indul meg az élet, de ez kényszermegoldás volt a tó helyett. Nagyon sajnálom, hogy nem vittünk végül pergető cuccot, hatalmas balinozást rendezhettünk volna. Mindig az van, amihez nincs cucc. Egy év után végre találkoztunk.
Sosem gondoltam volna, hogy a primitív spiccbotozás ekkora buli. Mindenképp kipróbálom.