2017. szeptember 22., péntek

Az első pergetések

Szeptember hónap elején összeállt a pénz, és a döntés együttese. Hosszasan bújtam a netet, mielőtt meghoztam a döntést, melynek eredménye az előző, a felszerelést bemutató bejegyzésben olvasható. Dolgozó emberként várva vártam azt a napot, amikor végre kipróbálhattam a készséget. Szépen összepakoltam, feltekertem a zsinórt a dobra (megjegyzem, egy lamellát ki kellett venni a Ryobi orsóból a szép zsinórkép érdekében), betáraztam a csalikat a dobozba. Nem bírtam megvárni a hétvégét, és egy munkanap után, rohantam is a Kána tóra. Hétfő és szerda között félárú a jegy, meg este is volt - zárásig 2.5 óra), így mindössze 900 ft-ért mehettem e rövid horgászatra. Készségesen elmondták, hogy a tó mely területén remélhető kapás. Pergető felszerelésemmel a kezembe, kis lámpalázzal el is indultam a tó körül a villamospályás oldalon, a csalit a nádas mellett vezetve dobálni. Ez volt az első pergetésem. A kezdeti izgalom után, elmélyedve a víz kémlelésében, kikapcsolva a külvilágot szorgalmasan dobáltam, gyakoroltam különböző csalivezetési technikákat, kipróbálva gumihalat, twistert, villantót, a tó kb 1/3 parti területét sikerült bejárnom. Ez a bejegyzés ezt, és a rá következő másik két alkalmat mutatja be.


Kána-tó

 Nem azt mondom, hogy eldugott hely, de meg van a maga varázsa

 Ponty, kárász, dévér, amúr biztos van benne

 Több szürke gém, és egy nagy kócsag is jelen volt (nagyított, telefonos kép)

 Van egy kis sziget, melyre pallón át lehet bemenni

Egészen estébe hajlóan dobáltam ...

Akadó nem olyan sok van, de a szűk állásoknál a nád zavaró


Mindig a parttal párhuzamosan igyekeztem vezetni a csalit, és csak ez után dobáltam egy pontból legyező alakban. Pár csali beszakadt, főleg a szigeten állva, kétszer éreztem azt, hogy "valaki" ráver a csalira, de halat nem tudtam kiszedni.



Hengermalom út, Rió

Következő alkalom a Hengermalom úton volt, ahol a Rió nevű szórakozóhelynél (Kopaszi-gát bejárat), mentem le a partra. Ott elég szépen lehet horgászni, de akadók vannak szép számmal. Érdekes, hogy a víz balról jobbra, Budapesttől Érdre felé folyik, de a Kopaszi-gát végénél megfordul az áramlás. Örvény keletkezik, és a csali felfelé úszik. Ez a sodrás terelte be több gumihalamat is az akadóba, ami tőlem balra volt. A part nagyon szép, sok csalit kipróbáltam. Maximális távolság, amit elértem a gumihalakkal, kb. 30-35 méter. Mintha ott még nem volnának halak. Gyakorlásnak jó volt.



 Folyóvízen más a technika ...

 A bokron túl, egy 50 éves pár szenvedett egymással. Nagyon zavartak

 Fogytak a gumihalak itt rendesen

A Kopaszi-gát miatt megfordul a víz, pedig onnan fentről folyik lefelé

A zölddel jelzett partszakasz szépen horgászható




Beliczay-sziget

Egy esőmentes szombaton elcsaltam feleségemet és egyik lányomat az Érd Ófaluban található Beliczay-sziget partszakaszra. Egy kellemes sétával az erdőn át, patak mentén könnyen lejutunk a partra, és már horgászhatunk is. Hangulatos, ígéretes hely ez, további jó területekkel, az érkezés irányához képest balra is. Akadó itt is előfordul, de viselhető. Itt mertem feltenni a Salmo wobblert, mely nem olcsó. Féltem a drága cuccot na :-) A Beliczay-sziget nyugodtan nevezhető vadregényesnek. Hangulata magával ragadó. A lányok néha dobáltak, csavarogtak is a környéken, én meg addig kipróbáltam minden csalifajtát a dobozból. Technikám hagy némi kívánni valót még, biztos ezért nem fogtam semmit. Akkor is rengeteget gyönyörködtem a tájban.


 Megérkezünk az erdei úton ...

 Ez tájfotónak sem utolsó, még ha telefonnal készült is

 Több mint egy órát dobáltam itt

 A lenti térképen jól látszik, hol is van ez az öböl

A folyton változó vízállás miatt, ezerarcú a táj


Itt az öbölben 30-150 cm mélységű a víz, állítólag igazi csukás hely. Szerettem volna akár egy-két órát is dobálni itt, akár megvárni a fényváltást, kicsit mászkálni a parton mindenfelé, de a lányokat nem nagyon kötötte le, hogy dobálok. Meg tudom érteni. Viszont velük is szerettem volna lenni, azért is, mert tudtam, másnap zárt térben zajló szociális programra megyünk. Próbálom össze kötni a dolgokat, de egy horgászhely kiismeréséhez nem hogy több óra, hanem több alkalom szükségeltetik. Szeretnék visszamenni még, nagyon érdekel ez a hely ! Hamarosan lesz alkalmam gyakorlottabb pergető horgászoktól tanulni, és társaságukban vélhetően megfogom majd első pergetett halaimat ...



Nagytétény - Duna utcai beömlő

Utolsó helyszínként a gyerekkoromban is sokat látogatott Nagytétényi beömlőt kerestük fel, Izgalmas helynek tartom, nyílt folyami, és nyugodtabb torkolati vízterekkel. Több pergető kolléga is járt ott ugyanabban az időben. Volt aki szemközt dobált a töltés oldalában, én egy kis öreggel a tágasabb, kövezett partszakaszon ... Több finom rákapás is volt, de hiába a berántások, nem sikerült halat fogni itt sem. Mindeközben kisebb halak vígan ugráltak ki a vízből, közvetlenül a jól látható, éppen felém közeledő csalim közvetlen közelében. Itt beszakadt egy gyönyörű gumihalam, melyért a szívem vérzett, de a felszíni Salmo csalival kihorgásztam a beszakad zsinórt, és kijött vele a csali is ... Mindent kipróbáltam, itt már fájó háttal, a közel 4-5 órás egyhuzamban állás, és dobálás után. (Vajon mégis csak hiányzik az a jó kis feeder-es fotel ? ) :-) Na de fotelban ülve nem nagyon lehet pergetni.


 Nagyon nyüzsgő gazdag víz ez. Gyanítom kishal-óvoda

 Érd felé tekintve ... Volt aki ott a gyökerek tetején próbálkozott.
Erősen fogytak a fények, s bevallom a türelmem is ...

A zölddel jelölt partszakasz izgatja a fantáziámat



Konklúzióként levonhatom, hogy kell egy bevezető horgászat olyan sporttársakkal, akik már láttak műcsalin halat, és esetleg feltárnának előttem néhány alapvető titkot. Nagy örömömre megismertem Dávidot és Ferót egy Facebook-os pergető csoportban, és alakítottunk egy saját közösséget. Szavaikat iszom, nem kevés halfogás van már mögöttük. Hamarosan együtt horgászunk, innen köszönöm meg, hogy rám írtak "fészen" !


E pár bevezető alkalom után, teljes hittel várom , hogy meglegyenek az első halak.
Például a Duna Pláza mögötti hajókikötőben, vagy Esztergom környékén, a Mini tavon ...
Meglátjuk.