2016. június 27., hétfő

Mindennek oka van




!!! FIGYELEM !!!

Ennek a blognak az a célja, hogy népszerűsítsem a természetben átélhető rekreáció
egy igen szórakoztató formáját, a horgászatot. Teljes mértékben kezdő horgász vagyok,
így nem célom az "észosztás", sem szert tenni ismertségre, sem villogni nem
akarok, egyszerűen csak leírom, hogyan haladok előre az úton, a tanulási fázisokon.
Minden tapasztalatomat és élményemet megosztom, a talán velem éppen egy cipőben járó,
kezdő érdeklődőkkel. Bízva abban, hogy amit én tanulok, másoknak is segítséget nyújt majd ...

Bodó Richárd (2016)        



Új blogot nyitok, mert az életemben is egy új fejezet kezdődik. 2003 óta fotózom, járom és csodálom a természetet. Kezdetben kis kompakt fényképezőgéppel, de 2008 óta Nikon DSLR rendszert használva. Rengetegen fotóznak, s hiszik magukról, hogy 20 FaceBook-on közzétett fotó után, már photography státuszt érdemelnek. Sikerült nekem is pár értékelhető, és elismert fotót készítenem, én magam még sem merem venni a bátorságot, hogy photography legyek. Rengeteg fényképet látok, iszonyat sok a gagyi kép. Beégett, ferde, égbekiáltóan rosszul komponált, természetellenes színvilágú képeket látok nap mint nap, melyekből kezd elegem lenni. Csömöröm van kicsit a fotózástól, pontosabban attól a versenytől, mely sok esetben nem a képek minősége alapján, hanem az ismeretségi körre alapozva dől el. Bosszant is ez, és lehangol. Mondhatjuk, hogy nem érdemes versenyezni, de azért csak-csak megméretteti magát az ember, ha már pénzt és energiát tesz a fotóiba.

Öregszem. Május és augusztus között vagy nagyon korán hajnalban, vagy este érdemes fotózni. Máskülönben durva fényekbe ütközünk, melyek tönkre teszik képeinket. Nincs már erőm korán kelni. Nincs már erőm éjfélkor elindulni az ország végére, egy hajnali fotózás reményében. Elfáradtam, megcsömörlöttem, és áthelyezem, kiterjesztem az energiáimat más területekre is.

A fentiek, s ez az okfejtés együttesen afelé sodortak - tettem már felfedező lépéseket e téren -, hogy a rajongásig szeretett vízi élőhelyeket megismerjem, felfedezzem egy egészen más aspektusból is. Gyermekkoromban soha nem volt kitől ellesni a tudományt, de mindig nagy csodálattal néztem erre a műfajra. Igen sok tematikus TV csatornán lehet csodálni, s egyre erősebb vágyat érezni e terület iránt. Játékból ki is próbáltam egy egyszerű alkalmassággal ezt a sportot, csodás rekreációs tevékenységet. Igen, biztos vagyok benne, hogy kitaláltad: HORGÁSZNI FOGOK. Horgászni fogok, hogy kipihenhessem magam a vizeknél, s hogy legyen okom és indokom arra, miért akarom nézni, és miért nézem is a víz felszínét. Mert nem vágyom másra, hogy egy sikert és izgalmat hozó tevékenység keretében a víz mellett lehessek. Erre pedig csodálatos lesz, a reményeim szerint fokozatosan majd elsajátított horgász-mesterség gyakorlása. Mesterség igen, mert ez egy szakma. Ahogy tanulmányozom, úgy jövök rá, hogy van olyan furfangos, mint a fotózás.

Igen sok válfaja van ennek a hobbinak. Kezdve a rezgőspicces, bottal horgászattól, a könnyű szerelékes match botozáson át, fenekezésen keresztül, a rablóhalazásig, a nagy pontyok üldözésén át, a horgászat legfinomabb területéig a legyező horgászatig. Szeretném bejárni az utat, amihez én magam elég vagyok, amit meg fogok tudni majd valósítani. Kezdem egy alapszintű match, úszós horgász alkalmassággal, és egy feeder fenekező szettel, aztán meglátjuk hová is jutunk. 

Ma voltam vásárolni. Vettem egy mély levegőt, és összeválogattam egy induló felszerelést. Egyetlen luxus cikk benne a számomra varázslatos Carp Academy Weekend horgásszék, mely nem a legdrágábbak, de mindenképpen a legkényelmesebbek közül való. Nem a szegecselt összecsukható gagyi, ami amúgy sem bírna el engem. Előkotrok egy pár fotót a gépem mélyéről, egy régebbi matchbotos horgászat emlékeiből. Már akkor is nagyon örültem a halaknak. Azt a készséget, kicsit kibővítve, fotóstársamnak adtam tovább, hogy együtt mehessünk majd horgászni, ahogy fotózni. A következő bejegyzésben bemutatom az új felszerelésemet.

A blogban fellelhető képek túlnyomó többségben, az egyszerűség kedvéért mobillal készülnek.



 Az első megfogott hallal ...

 Az akciós (és nem rossz) Nevis Winner 360 Match + Nevis Starter 40

 Bénázások, első örömök (Dévér keszeg)

Kárász

 Égbe emelt trófea :-)

 Teljes kikapcsolódás és boldogság

 Csak jöttek és jöttek egymás után ...

 Ő volt a legnagyobb aznap

Hazaindulás előtt, mikor a nap már szénné égetett ...



Szóval ez az az élmény, amit továbbra is keresek, ezért szeretnék komolyabban horgászni. Most elindultam az úton, és elmesélem majd hogyan alakul, minden hibámmal, minden tévedésemmel, sikerrel, kudarccal, fejlődési szakasszal. Teszem ezt azért, hogy nyugodtan belevágjon más is, ebbe a nem kevés tudást feltételező szakmába. Mert minél többet informálódom, annál jobban látom, hogy ez tudomány ...

Nekem a legfontosabb a víz közelsége, a szép környezet, és a csend. Ha ez megadatik, és ezen felül valami akad a horogra, az csak külön és plusz ajándék.