2016. június 28., kedd

Kezdeti lépések

Ahhoz, hogy elkezdjem a komolyabb horgászatot, rengeteg információra van szükségem. Iszonyat sok válfaja van a pecának, a módszerek, felszerelések, kellékek területét illetően. Mindegyik módszer teljesen más horgászkészséget igényel. Egy közös csak, a csomók és kötések. Viszont annak függvényében, hogy álló vagy folyó vízben horgászunk, továbbá tekintve azt, hogy békés, vagy ragadozó halak megfogása a célunk, még ezeken belül is igen sok a módszer. Tekintve például, hogy egy pontyot meg lehet fogni match bottal is (úszózva, könnyű szerelékkel), de ugyanúgy mehetünk erre a fajra fenekező módszerrel (feeder technika), vagy kapitális példányokra bojlizva. Sokáig sorolhatnám még csak azt, amit eddig én idáig hallottam, olvastam. Azt még nem mondhatom, hogy tudom, de igyekszem majd elsajátítani ezeket az ismereteket ...

Körbenéztem az interneten, hogy milyen átfogó irodalmat találok, egy nagy horgászkönyvben, melytől elvárhatom, hogy összefoglalva mutatja be e sportot, hobbit. Találtam is egy könyvet, melyet a benne lévő információk, és a képanyaga alapján is, valamint az író mérhetetlen szakma-szeretetéből és alázatából fakadóan, nagyon jó szívvel ajánlok mindenkinek. Ez pedig a következő: John Bailey - A horgászat ábécéje c. kemény-kötéses, színes-szagos, több mint 350 oldalas nagyalakú enciklopédiája.



Kiadó: ALEXANDRA KIADÓ
Oldalak száma: 400
Borító: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Súly: 1840 gr.,  Kiadás éve: 2014



További kutakodásaimban nagy segítséget adott még a sok-sok horgászportál rengeteg szakcikke, a YouTube-on fellelhető igem sok Döme Gábor, Walter Tamás, és egyéb videók tengere.

A legnagyobb dolog és öröm viszont egy faceBook csoportban ért. Gondoltam felkutatom, milyen horgászcsoportok vannak, és bedobtam az egyikben a nagy közösbe, hogy én horgászni szeretnék, és ez és ez érdekelne, lebombáztam a közösséget ezer és ezer kérdéssel. Érkezett sok "közhelyes válasz", amolyan odavetett, "áhh írok valamit alibiből", de kézzel fogható információt nem, vagy alig tartalmaztak ezek.

Egyszer csak beesett egy üzenet a messengerben, legnagyobb meglepetésemre, egy teljesen imeretlen embertől. Jelezte, hogy szívesen segít nekem, kérdezzek. Őt Bolega Gábornak hívják, lelkes, és számomra hamar kiderült, nagy tudású horgász. Eszembe jutott, hogy az elmúlt években elég sokan megkerestek fotózással kapcsolatban, hogy segítsek, hogy ez meg az a kérdésük, sőt olyan is előfordult, hogy magamtól kommenteltem oda -bízva abban, hogy nem veszi tolakodásnak az illető - egy-egy képhez, hogy itt bizony ezt és ezt lehetne jobban csinálni. Most pedig, amikor nekem van szükségem segítségre, működni kezd, "az angyali kör", tehát az, amikor befektetünk energiát mások életébe, majd később mi magunk kapjuk vissza azt. Gábor régen űzi ezt a mesterséget, és sokaknak segített már. Cikke is megjelent már a pecacenter.hu oldalon, "Rohampeca" címmel. http://pecacenter.hu/rohampeca.php

Gábor - szinte engem sarkalva további kérdésekre - szabadidejét nem kímélve, temérdek kérdésemre adott választ, és teszi ezt már 4-5 napja, épp ma is. Többek között ajánlott egy Androidos applikációt, mely a Horgászkötések címet viseli, és megmondta, melyek azok az alapvető kötések, amelyek onnan könnyen megtanulhatók, s melyek azok, amelyek segítségével el lehet indulni a horgászat rögös útján.

Nagyon konkrét szakmai útmutatásainak köszönhetően körvonalazódott, hogy nagyjából mivel és hogyan indulnék a csodás rekreációs sport élményei felé. Megbeszéltük, hogy hol van az alsó határ felszerelésben, s mire van szükségem, mi az ami (most még) esetleg felesleges. Rengeteg, számtalan kérdésemre kitartóan válaszolt, amiért nagyon hálás vagyok neki. Se kutyám se macskám -ahogy ezt mondani szokták - mégis rengeteg támogatást nyújtott.
Összeírtam hát a listát, hogy hétfőn elmenjek a hozzám közel eső, és emberi árakon forgalmazó Walterland horgászboltba. Ez viszont már egy másik történet. Ugyan azt ígértem, hogy ebben a bejegyzésben bemutatom a felszerelést, de logikai szempontok alapján mégis úgy ítéltem meg, hogy előbb felvezetem a történetet a kronológiai sorrendeknek megfelelően.

Ami késik, az viszont nem múlik. Jöhet a vásárlás ...